利用規約

利用規約

更新日:2024年11月22日


本利用規約は、サポート行政書士法人及びSGコンサルティング株式会社(以下まとめて「弊社」)が提供する全てのサービスに関して、その利用者(以下「申込者」)に同意していただく必要がある事項を記載しています。本利用規約は、弊社と申込者との間に生じる一切の関係に適用されます。申込者は、必ず本利用規約の内容をよくご確認いただき、承諾した上でお申込を行ってください。申込者から弊社へお申込をした時点で、申込者は本利用規約に同意したものとさせていただきます。
 

1.弊社への申込等について

(1)申込者(代理人を含み、以下同じ)からの申込(記入済の「見積書【兼申込書】」の提出又は弊社所定のWEB申込フォーム(以下「申込フォーム」)上での申込の完了をいい、以下まとめて「申込」)後、弊社からの受任通知メール(弊社の受任意思を記載したメールをいい、以下同じ)の到着をもって委任契約が成立します。弊社は、当該委任契約に基づく業務を、サポート期限(弊社が依頼業務に関してサポートを提供する期限をいい、見積書【兼申込書】又は申込フォーム上に規定、以下同じ)まで提供します。但し、サポート期限到来前に委任業務が完了した場合、当該業務完了日をもって委任契約は終了します。なお、サポート期限到来後に委任業務の完了に必要な弊社業務(例:申請取次後の補正・許可受領)が発生した場合、弊社は無償で対応します。
(2)申込に際して、申込者その他の関係者(以下「申込者等」)に対して身分証明書の提示等を求める場合があります。申込者等の本人確認が取れない場合や必要な要件に合致していない場合等は、弊社判断により受任をお断りする場合があります。申込は、原則委任を受けた業務(以下「依頼業務」)にかかる申請権限を有する者(以下「申請者」)が行います。代理人が申込む場合(代理申込)、代理人は適正な代理権を有しているものとし、本利用規約に定める申込者の遵守事項を含め依頼業務に関する一切の権利責任を申込者とともに負うものとします。代理申込の場合、弊社から申請者に意思確認等をする場合があります。申込者が、親族分も含めて同時に申込む場合、親族全員の同意を得た上で各自を代理して申込むものとします。弊社は、申込者からの依頼に基づき、依頼業務に関し書類作成(必要な証明書取得を含む)・申請・取次等を行います。申込時に想定しなかった業務(不許可等の場合の対応を含む)が発生した場合、別途申込が必要です。
(3)申込フォームを経由した委任契約について:申込者からの申込の受付後、弊社より申込受付メールを自動配信しますが、この時点では委任契約は成立していません。別途、弊社より受任通知メールを送付した場合にのみ、当該受任通知メールの到着をもって本申込についての契約が成立します。要件や書類の整備が見込めない場合等、弊社判断で受任通知メールを送付しない場合があり、その場合、弊社は本申込にかかる業務を遂行せず、その遂行責任を負いません。また、申込者は、申込フォームにおける各種操作について、自らの名義をもって、自ら有する権限の範囲内で行うものとし、それによる一切の責任を負うものとします。弊社は、申込フォームにおける申込者の意思表示について、本人自ら、その適切かつ有効な権限の範囲内で行ったものとみなします。

2.依頼業務の遂行について

(1)申込者は、依頼業務の遂行に必要な協力を積極的かつ全面的に行わなければならず、必要な協力が得られない場合等、適切な依頼業務の進行が困難と弊社が判断した場合、弊社サービスの提供を停止します。当該停止により申込者等に損害や不利益等が生じても弊社は一切責任を負いません。依頼業務に関する重要事項は、必ず文書(電子メールを含む)で連絡してください。
(2)行政機関等への申請(出入国在留管理局への申請取次を含む)に関して、申込者は、弊社及び弊社所属の行政書士に一切の権限を委任したものとします。依頼業務にかかる申請方法(例:本人申請と取次申請の別、窓口・郵送・電子申請の別)は、弊社が決定し、申込者は当該決定に従うものとします。弊社は、事実と異なる文書の作成・申請には一切応じません。依頼業務の進行に際し、弊社に提供した情報等に変更が生じる場合、申込者は速やかにその旨を弊社に通知してください。申込者等が、弊社に対して虚偽申告や依頼業務に影響のある事項の隠匿や通知遅延等をした場合、それにより申込者等に損害や不利益等が生じても弊社は一切責任を負わず、それにより依頼業務が不成功となった場合、申込者は報酬全額を支払う義務を負います(既支払報酬も返金しません)。
(3)弊社は、依頼業務の一部を弊社判断で第三者へ再委託(情報共有含む)でき、弊社は当該第三者の選任・監督についてのみ責任を負います。紹介者等の関係者がある場合、弊社は、必要に応じて当該関係者にも依頼業務に関する情報等を共有できるものとします。
(4)[申請が発生する業務の場合]
申込者は、申請予定日の少なくとも3営業日前(弊社基準/特段の指示があった場合を除く)迄に申請に必要な書類・情報を全て提出してください。弊社作成書面や取得した証明書等の申請書類一式については、必ず申請前に申込者が内容に問題がないことを確認しなければなりません。申込者は、弊社からの確認依頼後、原則5営業日(弊社基準/特段の指示があった場合を除く)以内に弊社に確認結果を通知してください。何ら通知がない場合、内容に問題がなかったものとみなします。依頼業務について、申請前及び申請中に発覚した書類の誤りは、弊社にて修正等の対応をしますが、業務完了後に発覚した誤りは対応せず、別途新たな申込が必要です。
[申請が発生しない業務の場合(翻訳・契約書作成等)]
申請が発生しない業務は、申込者の内容確認をもって業務完了となります。申込者は、弊社からの納品後、原則10営業日(弊社基準/特段の指示があった場合を除く)以内に、弊社に確認結果を通知してください。何ら通知がない場合、内容に問題がなかったものとみなし、業務完了となります。なお、納品後30日以内に発覚した誤りについては、無償で修正対応します。

3.納品物の使用等について

(1)申込者等は、依頼業務に関連して弊社が申込者等に対して秘密に取扱うことを求めて開示した非公知の情報について、弊社の事前の書面による承諾がある場合を除き、秘密に取扱うものとします。また、弊社が申込者等に提供する申請書・報告書その他の文書・資料等の納品物(以下「納品物」)に関する一切の権利(著作権・商標権等の知的財産権やプライバシー・肖像権を含む)は弊社に帰属し、申込者等は依頼の目的においてのみ使用することができます。申込者等は、納品物の一部又は全部を、弊社に無断で複製・転載・引用・提供等をしてはならず(依頼の目的において使用する場合を除く)、転載・流出等の弊社又は第三者の権利又は利益を侵害する事実が生じた場合、弊社は申込者等に対して当該事実により発生した損害の賠償請求をする場合があります。申込者等が依頼の目的の範囲内で納品物を使用する場合、申込者等の責任において行うものとし、その使用に関して申込者等に何らかの損害・不利益等が生じても、弊社は一切責任を負いません。依頼業務の終了後、一定期間を経過した事件の書類等については、弊社にて廃棄処分します。 

4.報酬等の支払について

(1)弊社報酬は、原則「着手金」及び「成功報酬金」で構成されます。「着手金」は、委任契約の成立時点で発生し、依頼業務の結果に関わらず返金しません。着手金の支払が確認できるまで、弊社は依頼業務に着手せず、期限内に支払が確認できない場合、一定の猶予期間経過後にキャンセルとして扱います。「成功報酬金」は、依頼業務の一部又は全部が成功(許可・採択等)した場合又は依頼業務が完了した場合に、その時点で発生します。但し、申込者等の虚偽や隠匿等に起因する不成功(不許可・不採択等)の場合、成功報酬金を全額支払いただきます。
(2)サポート期限到来により契約終了となった場合、委任業務の進捗に関わらず、報酬全額を支払いただきます。また、途中キャンセル・取下げとなった場合、その時点までに発生した業務量等をふまえた実働報酬を支払いただきます。実働報酬の額は、発生した業務量・時間、業務の進行割合及び取下げ等に至った原因等をふまえ弊社にて決定し、申込者は当該決定に従うものとします。
(3)依頼業務の遂行に際して発生する[行政機関等へ納付する申請費用・各種証明書の取得費用]は、申込者が実費を負担します。依頼業務の遂行に関して出張等が発生する場合や通常郵便以外の方法での郵送等を希望する場合、事前に申込者に通知の上、日当・交通費・宿泊費・郵送に要する費用(バイク便・国際郵便等)等を負担いただきます。
(4)弊社報酬その他費用は、弊社指定の期日迄に、原則銀行振込で支払うものとし、振込手数料(海外送金を利用する場合の被仕向送金手数料・円為替取扱手数料等を含む)は申込者負担とします。支払を遅延した場合、申込者は、請求額に年14.6%の遅延損害金を加算して弊社に支払うものとします。

5.業務の終了等について

(1)成立した委任契約は、原則、業務完了日又はサポート期限のいずれか早い日をもって終了します。委任契約終了後も弊社サービスの継続を希望する場合は、改めて、弊社との間で委任契約を締結するものとします。但し以下のいずれかに該当する場合は、弊社判断により委任契約の終了(解除)又は弊社サービス提供を停止し、弊社は依頼業務の完了責任を負いません。申込者は当該判断に一切異議を申立てず、当該判断により申込者等に損害・不利益等が生じても弊社は一切責任を負いません。
①申込者等と連絡が取れない場合・必要な要件・情報の整備が困難な場合等、依頼業務の完了が見込めないと弊社が判断した場合
②申込者等が本利用規約を含む弊社との契約等に違反し又はその疑いがある場合
③申込者等において、弊社との信頼関係を損なう重大な過失又は背信行為があった場合
④弊社から請求済の報酬の支払が、支払期限を超過しても確認できない場合 
⑤上記各号の他、依頼業務の継続が困難又は不適切と弊社が判断した場合
(例)申込者に対し破産手続や民事再生手続開始の決定がなされた場合/依頼業務が法令等に違反する可能性が発覚した場合 等
(2)弊社及び申込者は、1ヶ月前までの相手方への書面通知により、契約等を解約することができます。その場合、上記4(2)の規定に従い、当該解約時点までに発生した業務量等をふまえた実働報酬等を清算するものとします。実働報酬の額は弊社判断にて決定し、申込者は当該決定に従うものとします。

6.反社会的勢力等との関係排除その他の禁止事項について

(1)申込者は、自ら(法人の場合、その役員・従業員・株主を含む。以下同じ)が、反社会的勢力等(暴力団・暴力団員・暴力団員でなくなった時から5年を経過しない者・暴力団準構成員・暴力団関係企業・総会屋等・社会運動等標榜ゴロ・特殊知能暴力集団等その他これらに準ずる者。以下同じ)に該当せず、反社会的勢力等と一切の関係・関与がないことを、現在及び将来にわたって確約し保証します。申込者は、自ら又は第三者を利用して、暴力的な要求行為、過大な要求行為、脅迫的な言動、暴力を用いる行為、風説を流布する行為、偽計若しくは威力を用いて弊社の信用を毀損する行為、弊社の業務を妨害する行為等を行わないことを確約し保証します。申込者がこれらの表明に違反した場合、弊社は催告その他手続を要せず、直ちに当該申込者との間の一切の契約を解除しサービスの提供を停止します。申込者はこれに何ら異議を申立てず、かかる弊社の措置により申込者等に損害・不利益等が生じた場合でも弊社は一切責任を負いません。
(2)申込者は、弊社サービスの利用に関して、以下の行為(その恐れのある行為を含む)をしてはならず、違反した場合、弊社は申込者に対して違反行為の差止請求・弊社サービスの提供停止等の必要な措置を講じます。申込者は、かかる弊社の措置に従うものとし、違反により弊社等に生じた一切の損害を賠償する責を負います。弊社は、申込者による違反行為及びそれによる損害等について一切責任を負いません。
①法令違反・犯罪行為に関連する行為 ②公序良俗に違反する行為 ③弊社又は弊社サービスの他の利用者その他の第三者(以下まとめて「弊社等」)の著作権等の知的財産権・肖像権・プライバシーの権利・名誉・その他の権利又は利益を侵害する行為 ④弊社等に対して、コンピューターウィルスその他有害なプログラム等を送信する行為、又、弊社等のサーバーやネットワーク等を攻撃・妨害・破壊する行為(不要な大容量データの送信、情報の改ざん又は不正アクセス等の不適切行為を含む)⑤弊社等の事業運営・サービス提供等を妨害する他、弊社等に何らかの不利益・損害・不快感を与える行為 ⑥他人その他適切な権限ある者になりすまして弊社サービスに申込又は利用する行為 ⑦弊社に対して事実に反する情報・虚偽情報を提供する行為 ⑧弊社サービスを通じて提供する情報(弊社ホームページに公開する情報を含む)の全部又は一部について営利目的・商業目的で利用(再販売を含む)する行為 ⑨上記各号に類する行為

7.個人情報等の取扱いについて

(1)弊社は、申込者等の個人情報を[プライバシーポリシー(https://www.shigyo.co.jp/privacy)]に従い利用します。申込者等は本ポリシーの内容をよく確認し同意した上で申込むものとし、申込時点で申込者は本ポリシーに同意したものとします。また、弊社が取得したお客様の声や依頼業務実績等について、弊社判断のもと弊社ホームページやパンフレット等に掲載することがあり、申込者は予めこれに同意するものとします。

8.免責事項について

(1)依頼業務に関する結果の可否やその完了時期・許可証等(在留カードを含む)の交付時期・営業開始時期等について、弊社は一切責任を負いません。依頼業務の進行に必要な資料・情報等を得られない場合、当該資料等の入手から申請期限まで十分な期間が確保できない場合、申込者等が予め決定した業務手順等に従わなかった場合等は、期限又は希望日までに申請ができない場合があり、それにより申込者等に損害・不利益等が生じた場合でも、弊社は一切責任を負いません。自然災害・感染症の流行・法令の制定改廃・交通閉鎖等の不可抗力、郵送・配送上の遅延・紛失等の事故、情報通信トラブル(メールアドレス相違や受信環境によるメール不達等を含む)、不正アクセスの情報漏えい等、弊社の責に帰せざる事由により損害・不利益等が生じた場合でも、弊社は一切責任を負いません。
(2)調査・報告・解説・監査・コンサルティング等の業務において、弊社から提供する資料・情報等は、弊社の経験・見解等に基づく情報等が含まれ、その正確性・適時性・完全性を保証するものではありません。弊社から提供した資料・情報等に関して生じた直接的、間接的、あるいは懲罰的損害及び利益の喪失等について、弊社は一切の責任を負いません。

9.損害賠償等について

(1)弊社及び申込者は、依頼業務にかかる契約・本利用規約(以下まとめて「本契約等」)のいずれかの規定に違反し相手方に損害を与えた場合、現実に生じた直接かつ通常の損害(特別損害や逸失利益を含まない)に限り、相手方に対して当該損害の賠償を請求することができます。また、依頼業務にかかる契約1件につき、その報酬額と100万円のいずれか低い額を損害賠償額の上限とします。依頼業務に際し、弊社が申込者等から預かっている物(取得した証明書を含む)の破損・紛失が生じた場合、弊社は、再取得可能な場合は再取得に要する実費を、再取得不能な場合は10万円を上限にその損害を賠償します。

10.業務別の留意事項について

[帰化申請に関する業務]

  • 帰化業務における途中キャンセルの場合、一律半額の実働報酬が発生します。不許可の場合、報酬全額を返金します。但し、事実と異なる申告や隠匿等があった場合や申請から2年以上経過した案件については、結果に関わらず返金できません。

[在留資格に関する業務]

  • 在留資格に関する成功報酬金は、出入国在留管理局から許可見込の通知書(ハガキ又はメール)又は在留資格認定証明書を受領した時点で支払いただきます。支払が確認できた後で、申込者に対して、在留カードや在留資格認定証明書を交付します。申込者が、郵送での交付・申込者以外への交付を希望した場合、それにより申込者等に損害・不利益等が生じた場合でも弊社は一切責任を負いません。なお、通常郵便以外の方法での交付を希望する場合、事前に申込者に通知の上、当該交付方法に要する実費をご負担いただきます。

[補助金・給付金・支援金等(以下「補助金等」)に関する業務]

  • 弊社業務は、原則申請書(例:事業計画書)の作成です。申請前に必ず内容の適切性・実現可能性を確認してください。補助金等は必ず受給できるものではなく、要件・補助対象経費の該当性、採択等の可否、交付決定額及び実際の受領金額等について弊社は一切の責任を負いかねます。補助金は、実際に使用した経費に対する補助(事後支給)の為、採択の場合、採択された計画等に基づき申込者自身にて一旦経費全額を負担する必要があります。補助金ごとの公募要領の定めに抵触する場合(例:必要な相見積がない場合・採択された補助事業内容を変更する場合)、採択されても補助金が減額・不支給となる場合があります。弊社サポートは、原則採択結果発表までです。補助事業の実施・その後の実績報告・収益納付等は、申込者の責任においてご自身で対応してください。

[入札参加資格に関する業務]

  • 一の自治体等における一の申請種別を1件として報酬を算出します。申請書作成業務及び申請代行業務には、申請期日の調査・管理業務は含まず、期日の調査・管理は申込者自身が自らの責任において行います。何らかの事由で定期受付ができなかった場合、次回随時受付で申請することで双方異議がないものとします。申請期日の調査・管理業務の場合、原則2週間に1度の頻度で調査を行い、その結果を申込者に報告します。弊社からの納品物は、弊社からの確認依頼後、原則3営業日(弊社基準/特段の指示があった場合を除く)以内に、弊社に確認結果(修正希望の場合は修正内容も)を通知してください。何ら通知がない場合は、内容に問題がなかったものとみなします。

[事業計画認定に関する業務]

  • 申込者等が申込フォームに入力した内容に従って申請します。メールアドレス等の入力間違いや不備、誤った内容で認定され電力会社で接続不可となった場合を含め、入力内容に関する損害・不利益等について弊社は一切の責任を負いかねます。何らかの事由で手続きができなかった場合、以後遅滞なく行うことで双方異議がないものとします。情報提供業務は、最新情報を網羅的に調査・提供するものではありません。 

[重要事項説明書に関する業務(調査・作成等)]

  • 弊社では、調査日時点で、行政機関への調査・ヒアリング(電話・FAX・訪問による照会、行政HP検索)及び目視による対象物件の実地調査(ただし、案件によっては実施しない場合がある)の結果把握できた内容をもとに、重要事項説明書を作成・納品します。弊社が行う実地調査は、目視による簡易調査であり、掘削・計測・建物内への立入等を伴う実地調査は行いません。弊社判断で道路幅員等の計測・測定を行う場合がありますが、あくまでも行政資料との明らかな相違がないことを確認する為の概測なので、実際の道路幅員等は申込者自身で確認してください。
  • 弊社判断で、依頼業務の遂行に必要な範囲で、対象物件の敷地内や共有区画等への立入をする場合があります。申込者は、申込者の責任において、事前に必要な関係者への共有・調整等をした上で弊社へご依頼ください。
  • 納品した重要事項説明書の使用にあたっては、使用時点の法規制・業界慣習、実際の対象物件の状況、契約締結相手の属性や契約内容等をふまえ、適宜修正の上、利用してください。重要事項説明書の内容の適否・現地との相違・その他利用に伴う一切の損害について、弊社は責任を負いません。また、行政機関への調査等に時間を要する場合も想定される為、申込者が希望する納期(見積書【兼申込書】又は申込フォームに記載する納品希望日や納品目安等を含む)までの納品はお約束できず、納期について弊社は一切責任を負いません。

11.利用規約の変更その他の事項について

(1)利用規約の変更を希望する場合、本利用規約と異なる特約を定めます。その場合、本利用規約よりも特約の内容が優先して適用されます。
(2)利用規約は、委任契約ごとに、申込者が申込をした時点のものが適用されます。弊社判断で利用規約の内容を変更する場合があるので、申込者は契約の都度、最新の利用規約を確認し、承諾の上申込を行うものとします。
(3)本契約等のいずれかの条項又はその一部が、法令等により無効又は執行不能と判断された場合でも、本契約等の残りの規定及び一部が無効又は執行不能と判断された規定の残りの部分は、継続して完全に効力を有するものとします。本契約等は日本国の法律に準拠し、本契約等から生じる全ての紛争は東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。
 

英語・中国語版(一部抜粋)は、下記を参考にしてください。
 
あくまでも日本語版が正本で、英語・中国語版は参考として提供しています。両言語版の間に矛盾抵触がある場合、日本語版が優先します。

Terms of Service (Notice of Estimation or Contract with us)

This Terms of Service describes all services provided by Support Gyoseishoshi Law Firm and SG Consulting Co., Ltd. (hereinafter referred to as “company/ us “) that require the consent of its users (hereinafter referred to as “Applicant”). This Terms of Use shall apply to any relationship between us and the applicants. Applicants must carefully review and be sure to accept the terms of use before applying. Upon the application from the applicant to us, we carry out our work on the understanding that the applicant agrees to this Terms of Use.
 

1. About application to our company, etc.

(1) After the application from the applicant (submission of filled “ESTIMATION & APPLICATION FORM” or the completion of the application on our prescribed web application form (hereinafter collectively referred to as the “Application Form”), hereinafter collectively referred to as “application”, the delegation contract will be established upon receipt of an acceptance notification e-mail (an email indicating our intention to accept your case; the same applies below) from our company. We will provide services based on the delegation contract until the support deadline (meaning the deadline for our company to provide support for the requested work, as specified in the “ESTIMATION & APPLICATION FORM” or the “Application Form”; the same applies below). If we complete the delegated tasks before the support deadline, we will finish the contract on the date when we complete them. In addition, if there are essential tasks (for example, the correction after the application and the acceptation of the permission) after support deadline, we will deal with them free of charge.
(2) Before accepting the application, we may ask the applicant or other related parties (hereinafter referred to as “Applicants.”) to present their ID. If the applicants cannot be identified or do not meet our necessary requirements, we may refuse to accept the appointment at our discretion. In principle, applications are made by persons (hereinafter referred to as “applicants”) who have the right to apply for delegated work (hereinafter referred to as “requested work”). In the case that the application is made by an agent (agency application), the agent shall have the appropriate authority of representation and shall bear all rights and responsibilities related to the business requested, including the compliance of the applicant as specified in these Terms of Use. In the case of an agency application, our company may confirm the applicant’s intention. If an applicant applies for the relatives at the same time, the applicant must get permission from all relatives before applying. At the request of the applicant, our company creates documents (including obtaining necessary certificates), applies, and arranges related to the request. In the event of an unexpected business (including measures to deal with non-permission, etc.), a separate application is required.
(3) Regarding the delegation contract via the “Application Form”: After the application is received from the applicant, an application acceptance e-mail is automatically sent from our company, but at this point, the delegation contract has not been established. Only when we separately send an acceptance notification e-mail, the contract for this application will be established upon arrival of said acceptance notification e-mail. We may not send an acceptance notification e-mail at our discretion if, for example, we do not expect to be able to fulfill the requirements or documents, in which case we will not perform the services related to the application and will not be liable for their fulfillment. In addition, the applicant shall perform various operations on the “Application Form” under his/her own name and within the scope of his/her own authority, and shall bear all responsibility thereby. The Company shall deem that the applicant’s declaration of intention in the “Application Form” is made by the applicant himself/herself within the scope of his/her proper and valid authority.

2. About the performance of requested work

(1) The applicant shall actively and comprehensively provide the necessary cooperation for the performance of the request, and if we determine that it is difficult to proceed with the request, such as not obtaining the necessary cooperation, we will stop providing our service. In that case, we are not responsible for any damage or disadvantage to the applicants due to the suspension. Please be sure to contact us in writing (including e-mail) for important matters related to the request.
(2) With regard to the application to the administrative organization (including the application agency to the Immigration Bureau), the applicant shall delegate all authority to us and our Gyoseishoshi. The application method (e.g., separation of application by the applicant himself/herself and application by us, counter, mail, and electronic application) for the requested business shall be determined by our company, and the applicant shall comply with the decision. We do not accept any application or preparation of documents that are not true. If there is any change in the information provided to us as the requested work progresses, the applicant should inform us of this as soon as possible. If the applicant falsely declares to us, conceals, or delays in informing us of any damage or disadvantage to the applicant, we will not be responsible for any failure to do so, and the applicant will be obliged to pay the full remuneration. (We will not refund the payment already paid)
(3) We may re-entrust part of the requested work to a third party at our discretion (including sharing of information), and we are solely responsible for the appointment and supervision of the third party. If there is a person involved, such as an introducer, our company shall be able to share information about the requested work with the person concerned as necessary.
(4) [In the case of the order with application]
Applicants are requested to submit all necessary documents and information at least 3 business days prior to the scheduled application date (except under our company’s standards/special instructions). Before applying, the applicant must make sure that there is no problem with the contents of the application, such as the documents prepared by our company and the certificates obtained. Applicants should inform us of the results of the confirmation within 5 business days (except under our company’s standards/special instructions). If there is no notice, we will understand that there was no problem with the contents. Regarding the requested work, we will correct any errors in the documents discovered before and during the application, but we will not deal with any errors discovered after the completion of the work, in that case, a separate application is required.

3. About the use of deliverables

(1) Applicants shall treat confidential information disclosed by our company in connection with the request in advance unless otherwise agreed by our company in writing. In addition, all rights related to the submissions, reports, and other documents and materials (hereinafter referred to as “deliverables”) (including intellectual property rights such as copyrights, trademarks, and portraits) provided by us belong to us. Applicants shall not reproduce, quote, provide, etc. without permission (except for the purpose of request). If we find out any event of using our materials, documents which may harm us or third party’s right or profit, we may file a claim against the applicants. If the applicant uses the deliverables within the scope of the purpose of the request, the applicant shall be responsible, and we shall not be responsible for any damage or disadvantage to the applicants. We will dispose of the documents of the case that have passed a certain period of time after the completion of the requested work.

4. About payment of remuneration

(1) In principle, our company’s compensation consists of a “retainer fee” and a “contingency fee”. The “retainer fee” will be required at the time of the establishment of the delegation contract and will not be refunded regardless of the result of the requested work. We will not start the request until we confirm the payment of the retainer fee, and if we cannot confirm the payment within the deadline, we will treat it as a cancellation after a certain grace period. “Contingency fee” is only be required when parts or all of the requested work are successful (permission, adoption, etc.) or when the requested work is completed. However, in the event of unsuccessful (non-permission, non-admission, etc.) due to falsehood, concealment, etc. of the applicant, the full contingency fee needs to be paid.
(2) In the case that the contract is terminated due to the arrival of the support deadline, the applicant shall pay the full remuneration despite of the state of progress. If the applicant cancels, or withdraws, actual working compensation based on the amount of work that has occurred up to that time will be paid. The amount of actual remuneration shall be determined by our company based on the amount and time of work generated, the percentage of work progress, the cause of withdrawal, etc., and the applicant shall comply with the determination.
(3) The applicant shall bear the actual cost of [application expenses to be paid to administrative agencies, etc. and acquisition of various certificates]. In the event that a business trip is required in connection with the requested work, or in the event that the applicant wishes to send the requested work by a method other than regular mail, the applicant will be notified in advance and will be required to pay the daily allowance, transportation, accommodation, and mailing costs (e.g., motorcycle delivery, international mail, etc.).
(4) In principle, our company’s remuneration and other expenses shall be paid by bank transfer due to the date specified by our company, and the transfer fee shall be borne by the applicant (including the destination remittance fee and yen exchange handling fee in the case of overseas remittance). In the event of a delay in payment, the applicant shall pay us an annual delay of 14.6% in damages to the invoice amount.

5. About the termination of work

(1) The established delegation agreement shall terminate as of the earliest date of completion of the business or the support deadline. If the applicant wishes to continue our service after the termination of the contract, we will conclude a contract again. However, in any of these following cases, we are not responsible for terminating the delegation contract (cancel) or stopping providing our services at our discretion. The applicant does not object to the decision at all, and we are not responsible for any damage, disadvantage, etc. caused by the decision.
(a) In the case that we cannot contact the applicants, or find it difficult to maintain the information, necessary requirements, etc, or when it is determined that the completion of the requested work is not expected.
(b) In the case that the applicants violate or suspect the contract with us including these Terms of Service, etc.
(c) In the case that the applicants have committed gross negligence or breach of faith that damages the trust with our company.
(d) If the payment of the remuneration requested by our company cannot be confirmed even when the due date is exceeded. 
(e) Besides the conditions above, in the case that we find it is difficult or inappropriate to continue the requested work.
  (e.g.) When bankruptcy proceedings or civil rehabilitation proceedings are made to the applicant/ when we found out that the requested
work is in violation of laws and regulations, etc.
(2) Our company and the applicant may terminate the contract, etc. by giving one month’s prior written notice to the other party. In such case, in accordance with the provisions of 4. (2) above, our company and the applicant shall settle the actual remuneration based on the volume of work, etc. that has occurred up to the time of such termination. The amount of the actual remuneration shall be determined at the discretion of our company, and the applicant shall comply with such determination.

6. About elimination of relationships with antisocial forces and other prohibited matters

(1) The applicants themselves (in the case of a legal corporation, including its officers, employees, and shareholders. The same shall apply hereinafter) must not be anti-social forces (those who have not been a member of a gang for five years since they died, quasi-members of a gang, companies related to gangs, general assembly houses, social movements, etc. The same shall apply hereinafter) and shall ensure that there is no relationship or involvement with anti-social forces, etc. both now and in the future. The applicant undertakes and guarantees that he or she will not use violence, excessive demand, threatening behavior, use violence, spread rumors, using fraudulent means or power to discredit us, interfere with our business, etc. In the event that the applicant violates these representations, we shall terminate all contracts with the applicant immediately and cease to provide the Service without any notice or other procedures. The applicant does not object to this, and we are not responsible for any damage, disadvantage, etc. caused by such measures.
(2) The applicant shall not engage in any of the following acts (including acts that may lead to such acts) in connection with the use of our services. If the applicant violates such acts, our company shall take necessary measures against the applicant, such as demanding an injunction against the violating act and suspending the provision of our services. The applicant shall comply with such measures taken by our company, and shall be liable to compensate our company for any and all damages incurred by our company, etc. as a result of such violation. Our company shall not be liable for any violation by the applicant or any damage caused thereby, such as: (a) Acts related to violations of laws and regulations or criminal acts (b) Acts that violate public order and morals (c) Acts that infringe on the copyrights or other intellectual property rights, portrait rights, rights of privacy, honor, or other rights or interests of our company, other users of our services, or other third parties (hereinafter collectively referred to as the “Company, etc.”) (d) Transmitting computer viruses or other harmful programs to the Company, or attacking, interfering with, or destroying the Company’s servers or network, etc. (including inappropriate acts such as the transmission of unnecessary large volume data, falsification of information, or unauthorized access) (e) Acts that interfere with our business operations, provision of services, or otherwise cause disadvantage, damage, or discomfort to us (f) Acts of applying for or using our services by impersonating another person or other person with appropriate authority (g) Providing false or factually incorrect information to our company (h) acts of using (including resale) all or part of the information provided through our services (including information published on our website) for profit-making or commercial purposes (i) Acts similar to those listed above.

7. About handling of Personal Information

(1) Our company will use the personal information of applicants according to [Privacy policy: (https://www.shigyo.co.jp/privacy)]. Applicants must make sure to review carefully and agree to the contents of this policy before applying, and applicants must agree to this policy at the time of submitting the application. In addition, the applicants agree in advance that we will ask for the customer’s feedback and we will post on our website or brochure based on our company’s judgment.

8. About the disclaimer

(1) Our company is not responsible for the availability of results related to the requested work, the completion time, the issuance time of the permit, etc. (including the residence card), and the start time of business. We are not responsible for any damage or disadvantage caused to the applicant if we do not obtain the necessary materials, information, etc., or if the applicant does not follow the predetermined business procedures, etc. We will not be responsible for any information leakage, such as natural disasters, infectious diseases, legislation, revision, abolition, traffic closure, delay or loss in mailing or delivery, information and communication problems (including e-mail address differences or non-delivery).
(2) The materials and information provided by us in the course of research, reporting, commentary, auditing, consulting, and other services include information based on our own experience and views, and we do not guarantee their accuracy, timeliness, or completeness. We shall not be liable for any direct, indirect, or punitive damages, loss of profits, etc., arising out of or in connection with the materials and information provided by us.

9. About the compensation for damages

(1) Our company and the applicant can claim any damages caused to the other parties in violation of any of the provisions of the contract or this Terms of Service (hereinafter collectively, “This Contract”), only when direct and ordinary damages (which do not include special damages and lost profits) are caused in reality. In addition, for each contract pertaining to the requested business, the maximum amount of compensation shall be either the remuneration amount or the lower amount of one million yen. In the event of damage or loss of items (including certificates obtained) that we keep from the applicant, we will compensate the real fee of the items if it is possible to reacquire and up to 100,000 yen if it is not possible to reacquire.

10. Points of Attention by different business

[Business related to naturalization application]

  • In the case of non-permission, we will refund the full amount of the remuneration to the applicant. However, if there is a declaration or concealment that is not true, or if more than two years have passed since the application, we cannot refund regardless of the result.

[Business related to Status of Residence]

  • Successful remuneration for eligibility will be paid when you receive a notification of prospective permission (postcard or e-mail) or a certificate of eligibility from the Immigration Bureau. After the payment is confirmed, we will go to issue the residence card and a certificate of eligibility at the Immigration Bureau to the applicant. If the applicant wishes to deliver it by mail or to someone other than the applicant, we shall not be responsible for any damage or disadvantage to the applicant. In addition, if you wish to receive it by a method other than regular mail, you must notify us in advance and bear the actual cost of the delivery method.

[Business related to subsidies, benefits, grants, etc. (hereinafter referred to as “subsidies”]

  • In principle, our service is to prepare an application (e.g., business plan). Please be sure to confirm the appropriateness and feasibility of the contents before applying. Subsidies are not always granted. We will not be responsible for the eligibility of the subsidy to the requirements and eligible expenses, adoption or otherwise, the amount of the subsidy decision, or the actual amount received. The subsidy is for expenses actually spent (payment after the fact), so in the case of adoption, the applicant must bear the full amount of expenses based on the adopted plan, etc. once it has been adopted. If there is a conflict with the provisions of the public application guidelines for each subsidy (e.g., if there are no necessary quotations, if the contents of the adopted subsidy project are changed, etc.), the subsidy may be reduced or rejected even if the project has been adopted. In principle, our support will be provided until the announcement of the results of the adoption. The applicant is responsible for the implementation of the subsidized project, reporting of the project results, and payment of the subsidy proceeds.

[Business related to bidding qualifications]

  • Compensation is calculated for one application type per municipality, etc. Application preparation and application agency services do not include research and management of application deadlines, and the applicant is responsible for researching and managing deadlines on his/her own.  If for some reason the regular application cannot be accepted, both parties shall have no objection to the application being accepted at any time during the next application period. In the case of research and management services for the application due date, in principle, research will be conducted once every two weeks, and the results will be reported to the applicant. Please notify us of the results of the confirmation (and any revisions you wish to make, if any) within 3 business days (our standard/unless otherwise instructed) after we request confirmation of the deliverables. If we do not receive any notification, we will assume that there is no problem with the contents.

[Business related to business plan approval]

  • We are not liable for any damage or disadvantage related to incorrect information such as incorrectly entered email address or incompleteness, and your application has been approved based on such incorrect information, including cases where the connection is not available due to the power company. If for some reason the procedure is not completed, both parties agree that it will be completed without delay thereafter. The information provision service is not intended to exhaustively provide or research the latest information.

[Business related to the Important Matters Explanatory Statement (investigation, preparation, etc.)]

  • We prepare and deliver an Important Matters Explanatory Statement based on the information we have obtained as a result of surveys and hearings with administrative agencies (telephone, fax, inquires by visits, and searches of administrative websites) and visual inspections of the subject property (however, this may not be conducted depending on the case) as of the survey date. Our on-site survey is a simple visual survey, and does not involve excavation, measurement, or entry into the building. We may measure the width of the road at our discretion, but this is only a rough measurement to confirm that there are no obvious differences from the government data, so the actual width of the road should be confirmed by the applicant.
  • At our discretion, we may enter the premises of the subject property or common areas, etc. to the extent necessary for the execution of the requested work. Applicants are responsible for sharing and coordinating with the necessary parties in advance before making a request to our company.
    The applicant should confirm the actual width of the road, etc. on his/her own.
  • When using the delivered Important Matters Explanatory Statement, please make appropriate revisions based on the laws and regulations and industry customs at the time of use, the actual condition of the subject property, the attributes of the parties to the contract, the contents of the contract, etc. We shall not be liable for the suitability of the contents of the Important Matters Explanatory Statement, discrepancies with the actual site, or any other damages resulting from its use. In addition, since it is assumed that it may take time to conduct investigations with administrative agencies, etc., we cannot promise delivery by the desired delivery date (including the desired delivery date and estimated delivery date, etc., stated in “ESTIMATION & APPLICATION FORM” or the “Application Form”), and we shall not be liable for any delivery date.

11. About Change of the Terms of Service and Other matters

(1) If you wish to change the Terms of Service, we shall set out a special contract that differs from the Terms of Service. In that case, we shall give priority to the special contract rather than the Terms of Service.
(2) Terms of Service shall apply to each delegation contract at the time the applicant submitted the application (submission of the signed “ESTIMATION & APPLICATION FORM”). The contents of the Terms of Service are subject to change at our discretion, so the applicant shall check the latest Terms of Service and apply with his/her consent every time he/she makes a contract.
(3) If any or part of this Contract is deemed invalid or unenforceable by new laws and regulations, the rest of the provisions of this Contract and the rest of the provisions deemed invalid or unenforceable shall continue to be fully effective. This Contract shall be governed by the laws of Japan, and all disputes arising from this Agreement, etc. shall be governed by the Tokyo District Court as the exclusive jurisdiction of the first instance.
 

Please refer to the following for Japanese version (partial excerpts) .
The Japanese version is the original, and the English version is provided for reference only.
If there is a conflict between these two languages, the Japanese version takes precedence.
Established: November 15, 2021
Revision Date: October 17, 2023

【服务条款(注意事项等)】

本服务条款原文为日文,此文件为汉语翻译。日文版是原版,中文版为翻译,仅做参考。 在这两种语言版之间存在矛盾时,以日文版的内容为准。当您向 SUPPORT 行政书士法人以及SG咨询株式会社(以下略称,本公司)委托时,请务必确认以下注意事项。请您在确认,并接受以下注意事项的情况下进行委托。
原则上,我司的业务到补助金宣布采用结果发布为止。申请者需要自己负责补助金项目的实施、后续绩效报告、收益支付等。
 

1.关于向本公司委托业务时

(1)我司接到申请人(包括其代理人,以下相同)的正式委托(提交已签署的 「估价函【兼申请书】」)或通过填写我司规定的网络申请表(以下简称,网络申请表)完成申请,以下统称委托)后,我司会发送受任通知电子邮件(代表我司接受委托意向的电子邮件,以下相同),视为委托合同正式成立。我司将根据委托合同,提供工作直到服务截止日期(我们为所请求的工作提供服务截止日期,在估价函【兼申请书】以及网络申请表中指定,以下相同)。 但是,如果委托工作在服务截止日期之前完成,委托合同将于工作完成之日终止。此外,如果在服务截止期限到来之后发生我司完成委托业务所需的业务(例如,申请后的更正/许可接收),我们将免费应对。
(2)委托我司时,我司会更具情况要求申请人或其他相关人员(以下简称 “申请人等”)出示身份证明。如果我司无法核实申请人等身份或不符合必要要求时,我司有酌情拒绝的权利。原则上,委托是与申请的业务(以下简称”委托业务”)有,有关的申请权限的人(以下简称 “申请人”)实行。代理人委托申请(代理申请)时,代理人应有权代理并遵守承担基于本服务条款所规定的关于代理申请的所有责任。代理申请时,我司会向申请人确认申请意向。如果申请人同时也代表亲属申请时,应向亲属全员获得申请委托的同意后,各自分别向本公司委托。我司应申请人的要求,制作委托申请时所需要的资料(包括获得所需的证明书)并且代理递交申请。如果在委托申请时出现特殊的业务(包括不许可的对应情况等),则需另行委托申请。
(3)关于通过网络申请表签订委托合同:在收到申请人的委托后,我司会自动发送申请回执电子邮件,但此时委托合同尚未签订。 只有在我司发送受任通知电子邮件的情况下,该委托合同才会在相关受任通知电子邮件到达时签订。 我司可以自行决定不发送受任通知邮件,例如,申请条件不满足要求和文件不到位,我们将不对该委托开展工作,也不对其执行负责。此外,申请人应以自己的名义并在自己的权限范围内执行网络申请表上的操作,并承担由此产生的一切责任。我司认为委托者在网络申请表中的意向声明是由申请者本人在其适当和有效的授权范围内作出的。

2.关于委托业务

(1)申请人须积极充分地配合我司执行委托业务时所需的工作,如果我司判断所需的工作难以正常进行,无法获得配合,我们将停止委托业务的申请服务。我司不对因这种停止委托业务的申请服务而给申请人造成的损害或不利承担任何责任。有关委托业务的申请的重要事项必须以书面形式(包括电子邮件)向本公司告知。
(2)申请人应被视为已将向行政机关申请(包括向出入国管理局的申请)的所有权力委托给我司及我司所属的行政书士。关于委托业务的申请方法(例如,是否由本人申请或代理递交申请,柜台递交申请或邮寄或电子方式提出申请)应由我司决定,申请人应遵守该决定。我司不接受任何不真实的文件。 如果在进行委托业务的服务过程中,向我司提供的信息有变化时,申请人应及时向我司通知。如果申请人等向我司作出虚假或隐瞒关于对委托业务有影响的事项以及未及时告知我司从而导致的对申请人等造成的损失或不利因素时,我司一概不负责,因此导致委托业务的不成功,申请人也应承担并支付本公司的全部佣金(已支付的佣金概不退还)。
(3)根据我司的判断可以将委托业务的部分工作分包(包括分享信息)给第三方,我司只负责对该第三方的任命和监督。在有介绍人等相关人员的情况下,我司可以在有必要时向相关人员提供有关委托业务的信息。
(4)「关于涉及到申请的业务」
申请人必须在计划的申请日至少三个工作日前提交申请时所需的所有文件及资料(我司判断基准/或我司另有指示除外)。在提交申请之前,申请人须检查我司提供的所有文件以及资料信息是否无误。申请人须在我司提出确认要求后的5个工作日之内(我司判断基准/或我司另有指示除外)通知我司确认的结果。如果我司没有收到任何通知,我司将认为内容无误。在委托业务的申请前或申请过程中发现的任何文件错误,我司将予以纠正,如在委托业务完成后发现任何错误将不予处理,需要另外重新委托。[关于不涉及到申请的业务(翻译、制作合同等)]
关于不需要申请的业务,申请人将内容确认无误之后,我司的业务将被视为完成。申请人须在我司交付委托内容的后10个工作日以内(除非我司另有指示)向我司通知确认结果。如我司没有接收到任何通知,我司将视为交付的委托业务内容无误,委托业务将被视为完成。在交付后30天内发现的任何错误将被无偿纠正。

3.关于后的使用问题

(1)申请人等应将我司向申请人等披露的与申请内容有关的非公开信息视为保密信息,但事先得到我司书面同意的情况除外。此外,我司向申请人等提供的申请表、报告书以及其他文书、资料等交付物(以下简称 “交付物”)的所有权利(包括版权和商标权等知识产权,以及隐私权和公开权)均属于我司,申请人等只能为申请目的使用。未经我司许可,申请人等不得复制、转载、引用或提供部分或全部交付物(用于申请目的除外)。 如有复制、转载、引用或因此造成第三方的权利或利益受到侵害时,我司可以向申请人等所要赔偿。如果申请人等在委托申请的目的范围内使用交付物,申请人应自行承担风险,我司不对与此使用有关且对申请人等造成的任何损害或不利承担责任。委托业务完成后,在一定时间内,我司将处理与委托业务相关的资料文件。

4.关于薪酬支付问题

(1)原则上,我司的酬金由「着手金」以及「成功报酬金」组成。「着手金」在签订委托合同时支付,无论委托结果如何,均不退还。如果在规定时间内没有收到定金,我司不执行委托业务,在一定期限后没有收到定金时我司将视为委托合同作废。如果在部分或全部的委托业务成功(如批准或通过)或委托业务完成时,需支付 「报酬金」。但是,如果因申请人的虚假或隐瞒而导致申请不成功(如不批准或不通过)时,则应支付全部的报酬金。
(2)服务期限到期时我司服务将终止、无论委托工作的进展如何,都需要支付全额费用。取消或撤回,需承担并支付到此为止所进行的根据业务量来计算的业务的费用。实际报酬的金额为,我司根据工作量和时间、业务的进展速度以及撤回的原因等来确定。
(3)申请人应承担执行所申请工作的实际费用[向行政机关支付的申请费以及取得的各种证书的费用]。如果在执行委托工作时需要出差,或者申请人希望以普通邮寄以外的方式邮寄等情况,需事先通知申请人后,必须承担每日津贴、交通费、住宿费和邮寄费(摩托车配送服务、 国际邮寄等)。
(4)我司酬金以及其他费用,应在我司指定的日期前通过银行转账来支付,银行转账手续费(包括使用海外汇款时的汇款手续费和日元兑换手续费)由申请人承担。如果逾期付款,申请人应向我司支付请求金以及年利率14.6%的逾期损害金。

5.关于服

(1)原则上,成立的委托合同在业务完成之日或服务期限之中以较早者为准进行终止如果客户希望在委托合同终止后继续与我司的合作,客户需与我司签订新的委托合同。但是,如果出现以下情况,委托合同将被终止,或我司停止服务提供,我司将不负责完成委托业务的要求。申请人对此没有任何异议,对此给申请人等造成的损失以及不利,我司不承担任何责任。
①如我司无法联系到申请人等,难以确定申请人等的必要的条件以及信息,我司判断不能完成所要求的服务的情况。
②如申请人等违反或涉嫌违反与我司签订的合同以及本服务条款的合约。
③如申请人对我司造成重大过失或违反信誉的行为。
④如我司要求的报酬的支付在超过支付期限后仍不能得到确认。 
⑤除上述项目外,如我司判断无法继续开展请求业务。
 (例)申请人决定进行破产手续或民事再生手续/发现委托业务有违反法律法规的情况。
(2)我司和申请人可提前一个月以书面形式通知对方解除合同等。 在此情况下,根据上述第 4 条第(2)款的规定,根据截至解除合同时的工作量等结算实际报酬。 实际报酬的金额由我司自行决定,申请人应遵照执行。

6.关于排除反社会势力关系

(1)申込者は、自ら(法人の場合、その役員・従業員・株主を含む。以下同じ)が、反社会的勢力等(暴力団・暴力団員・暴力団員でなくなった時から5年を経過しない者・暴力団準構成員・暴力団関係企業・総会屋等・社会運動等標榜ゴロ・特殊知能暴力集団等その他これらに準ずる者。以下同じ)に該当せず、反社会的勢力等と一切の関係・関与がないことを、現在及び将来にわたって確約し保証します。申込者は、自ら又は第三者を利用して、暴力的な要求行為、過大な要求行為、脅迫的な言動、暴力を用いる行為、風説を流布する行為、偽計若しくは威力を用いて弊社の信用を毀損する行為、弊社の業務を妨害する行為等を行わないことを確約し保証します。申込者がこれらの表明に違反した場合、弊社は催告その他手続を要せず、直ちに当該申込者との間の一切の契約を解除しサービスの提供を停止します。申込者はこれに何ら異議を申立てず、かかる弊社の措置により申込者等に損害・・不利益等が生じた場合でも弊社は一切責任を負いません。
(2)申込者は、弊社サービスの利用に関して、以下の行為(その恐れのある行為を含む)をしてはならず、違反した場合、弊社は申込者に対して違反行為の差止請求・弊社サービスの提供停止等の必要な措置を講じます。申込者は、かかる弊社の措置に従うものとし、違反により弊社等に生じた一切の損害を賠償する責を負います。弊社は、申込者による違反行為及びそれによる損害等について一切責任を負いません。
①法令違反・犯罪行為に関連する行為 ②公序良俗に違反する行為 ③弊社又は弊社サービスの他の利用者その他の第三者(以下まとめて「弊社等」)の著作権等の知的財産権・肖像権・プライバシーの権利・名誉・その他の権利又は利益を侵害する行為 ④弊社等に対して、コンピューターウィルスその他有害なプログラム等を送信する行為、又、弊社等のサーバーやネットワーク等を攻撃・妨害・破壊する行為(不要な大容量データの送信、情報の改ざん又は不正アクセス等の不適切行為を含む)⑤弊社等の事業運営・サービス提供等を妨害する他、弊社等に何らかの不利益・損害・不快感を与える行為 ⑥他人その他適切な権限ある者になりすまして弊社サービスに申込又は利用する行為 ⑦弊社に対して事実に反する情報・虚偽情報を提供する行為 ⑧弊社サービスを通じて提供する情報(弊社ホームページに公開する情報を含む)の全部又は一部について営利目的・商業目的で利用(再販売を含む)する行為 ⑨上記各号に類する行為

7.关于个人信息私等问题

(1)本公司根据[隐私政策(https://www.shigyo.co.jp/privacy)]使用申请人等的个人信息。 申请人等应在认真确认并同意本政策的内容后提出申请,申请人在申请时应被视为同意本政策。 申请人事先同意,我司可以在我司的网站和宣传册上公布客户的反馈和结果。

8. 声明   

(1)关于委托业务的结果、完成的时间、发放许可证等时间(包括在留卡)、以及开始营业开始时间一概不负责任。关于委托业务申请进行时无法获得所需的必要的材料以及信息时、无法获得在取得该材料后到申请截止日期为止的充分准备时间时、或申请人等未按照预先确定的业务程序时,从而导致给申请人等造成的损失以及不利,对此我司不承担任何责任。 由于我司无法控制的原因,如自然灾害、传染病流行、法律法规的颁布或废除、交通封闭等不可抗力、邮递延误或丢失等事故、通信障碍问题(包括电子邮件地址不一致或因接收环境导致的电子邮件无法送达)、未经授权访问等信息泄露等,我司不承担任何责任。 我司对因其无法控制的原因而造成的任何损害或不利情况不承担责任。
(2)在调查、报告、解释、审计、咨询等业务中,我司提供的资料和信息可能包含基于我们经验和观点的信息,但不保证其准确性、及时性和完整性。对于我们提供的资料和信息所引起的直接、间接或惩罚性的损害以及利润损失等,我们不承担任何责任。

9.关于赔偿

(1)我司和申请人应负责赔偿对方因违反合同或本使用条款(以下统称为 “合同”)的任何规定而造成的损失。需要赔偿的范围仅限于给对方造成的明显损失,对于特殊损失,包括利润损失和间接损失,无论是否可以预见,都不负责赔偿。赔偿金最高上限为每份合同的酬金或100万日元其中的较低金额。 如果在委托业务进行过程中,申请人等委托给我们的任何物品(包括证书)有损坏或丢失,如果该物品可以重新获得,我们将赔偿申请人等重新获得该物品的实际费用,如果该物品无法重新获得,则最高赔偿10万日元。

10.以下委托业务的注意事

[关于归化(入日本国籍)申请的业务]

  • 在委托归化业务过程中,如果申请未被批准,将全额退还。如有不真实的申报以及有隐瞒事实真相等情况,以及申请后超过2年的业务,无论结果如何,我司将不予退款。

[关于在留资格申请的业务]

  • 关与在留资格资格的费用为,收到由出入国管理局发放的预期许可通知书(明信片)后支付。在确认付款后,我们将向申请人交付在留卡或者在留资格认定证明书。如果申请人希望通过邮寄或向申请人以外的人交付证书,我们将不对给申请人造成的任何损害或不利负责。 如果申请人希望以普通邮件以外的任何方法递送文件,应事先通知申请人,并要求其承担这种递送方法的实际费用。

[关于补助金,给付金,支援金等(以下简称「补助金等」)相关业务]

  • 关与在留资格资格的费用为,收到由出入国管理局发放的预期许可通知书(明信片或邮件)后支付。在确认付款后,我们将向申请人交付在留卡或者在留资格认定证明书。如果申请人希望通过邮寄或向申请人以外的人交付证书,我们将不对给申请人造成的任何损害或不利负责。 如果申请人希望以普通邮件以外的任何方法递送文件,应事先通知申请人,并要求其承担这种递送方法的实际费用。

[关于投标资格相关业务]

  • 报酬按一个区域的一个申请类型计算。 申请书制作和申请代理服务不包括对申请期限的调查和管理,申请人要自己负责对期限的调查和管理。如果由于某种原因无法如期申请定期型投标资格,双方应无异议反对任何时候在下一次的经常性受付型申请。 倘若服务内容包含申请到期日的调查和管理服务,原则上每两周进行一次调查,并将结果报告给申请者。我司资料交付(完成物)后,必须在我司提出确认要求后的3个工作日内(我司标准/除非另有指示)通知我司确认结果(如果希望进行修改,则通知任何修改的内容)。 如果没有收到通知,我司将认为内容没有问题。

[关于商业计划认定相关业务]

  • 申请是根据申请人等的申请表格的内容进行。我司对与所填信息如邮箱地址或申请人等错误的信息被认证以及电力公司无法连接的情况导致对所填信息有任何损害或不利情况我司一律不承担任何责任。如果该申请因任何原因无法进行时,此后后毫不拖延地进行,双方均应无异议。信息提供服务并不等于需进行详尽的调查和提供最新信息。

[关于重要事项说明书相关业务(调查,制作等)]

  • 调查当日,我司将根据通过调查和与行政机构面谈(电话、传真、访问查询和行政网站搜索)获得的信息以及对标的物业进行的现场勘测(但根据具体情况,可能不会进行现场勘测),编写并交一份重要事项说明书。我司进行的现场勘测是简单的目视勘测,不涉及挖掘、测量或进入建筑物。我司可能会酌情对道路宽度等进行测量,但这只是近似测量,以确保与行政数据没有明显差异,因此申请人应自行检查实际道路宽度等。
  • 根据我司的判断,我司可以在必要的范围内进入标的物的房舍、公共区域等,以执行所要求的工作。 申请人有责任在向我们提交申请之前,事先与必要的各方进行沟通和协调。
  • 使用我司交付的重要事项说明书时,请结合使用时的法律规定和行业惯例、标的物的实际情况、合同当事人的属性和合同内容等,进行必要的修改后再使用。我司不对重要事项说明书的内容的适用性、以及与现场实际不符或其他一切相关的损害负责。此外,向行政机构等进行调查可能需要时间,我们无法保证在申请人要求的交付日期(包括估价函【兼申请书】」或网络申请表中所述的希望交货日期和预计交付日期)之前交付,我们对交付货日期不承担任何责任。

11. 服务条款的调整及其他注意事项

(1)如果希望更改或是调整服务条款细则,可以另外制定与本服务条款不同的特别条款。 在这种情况下,特别条款及内容则优先採用。
(2)本条款应适用于申请人委托的每份委托合同。服务条款的内容可由本公司酌情更改,申请人应在提出申请前查看并接受每份合同的最新条款和条件。
(3)如果本协议等的任何条款或其任何部分根据任何法律或法规被确定为无效或不可执行,本协议等的其余条款以及被确定为无效或不可执行的任何条款的其余部分应继续具有完全效力。本协议等应受日本法律管辖,因本协议等引起的所有争议应受东京地方法院作为初审法院的专属管辖。